Język Angielski

PIERWSZE POLSKO-ANGIELSKIE PRZEDSZKOLE W BABICACH STARYCH – ZAPRASZAMY NA ROK 2016/2017.

Kiedy nasze dziecko rodzi się – najpierw uczy się rozumieć, potem mówić, potem czytać i pisać – w taki sam sposób w naszym przedszkolu podchodzimy do nauki języka angielskiego. Pierwsze dni to rozumienie – poleceń, słów; rozpoznawanie wierszyków, piosenek i zabaw.

Dzieci z grupy żłobkowej na początku tańczą, gimnastykują się po angielsku, potem wykonują proste polecenia… zaczynają powtarzać – mówić, wtedy, kiedy są na to gotowe. Równocześnie z postępami mowy w języku polskim.

Dzieci 3, 4 letnie potrafią samodzielnie poprowadzić zabawę – ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, poprosić o podanie kredki, zabawki, powiedzieć, że chcą jeść, pić, czy są już zmęczone.

Pięciolatki rozpoczynają naukę programem “You can read”, który przygotowuje dzieci brytyjskie do nauki pisania i czytania w szkole. W dwóch książkach i kilkunastu audycjach edukacyjnych dzieci poznają zasady pisania (spellowania) w języku angielskim, budowę zdań, różnice w wymowie i piśmie a wszystko w niesłychanie atrakcyjnej dla dziecka formie filmów, piosenek, bajek (przykładowe tematy: zoo, kosmos, urodziny).

Zajęcia w języku angielskim stanowią ponad połowę wszystkich zajęć w naszym przedszkolu – rysujemy, tańczymy, liczymy “po angielsku”, język ten jest obecny także podczas spacerów, posiłków czy czynności związanych z “samoobsługą” czy higieną dzieci.

Nauka poprzez praktykę i zabawę: Najlepiej i najszybciej dzieci przyswajają nowe słowa i zwroty w sytuacjach konkretnych, praktycznych – dlatego ubieramy się, myjemy, jemy, sprzątamy używając języka angielskiego. Najciekawiej i najefektywniej uczymy się przez zabawę – układając klocki i puzzle, gotując lalkom obiad, bawiąc się w sklep, czy gabinet lekarski mimowolnie przyswajamy nowe słówka i zwroty bez konieczności żmudnego ich powtarzania.

Nauka bez presji: Tak, jak w przypadku innych przedmiotów i zajęć w naszym przedszkolu dzieci same wybierają czego w danym dniu chcą się uczyć… jeśli zaś są zmęczone, to nauczyciele czytają im po angielsku ulubione bajki i wiersze.

Nauka kultury: Dzieci starsze wspólnie z nauczycielami – metodą projektu – przygotowują święta tematyczne dotyczące krajów anglojęzycznych. Korzystamy wówczas z pomocy chętnych rodziców. Opowiadamy o tym, w jakich krajach mówi się po angielsku, gdzie się one znajdują, czym różnią i co w nich jest ciekawego.

Dzień bajek: raz  w miesiącu nasze dzieci mogą wybrać, jakie bajki chciałyby obejrzeć – filmy prezentujemy wyłącznie w angielskiej wersji językowej.

Język angielski w ciągu dnia:

  • 9.30 – 11.00 – zajęcia edukacyjne po angielsku (codziennie)
  • 12.00 – 16.00 – wybór zajęć w języku angielskim – spacer, jedzenie, plastyka, teatr, gimnastyka, zabawa w sali.
  • 16.00 – 18.00 – dla chętnych dzieci – powtórka piosenek, wierszy, zajęć “You Can Read”.